Rallarvegen 2011

Rallarvegen 2011

søndag 9. januar 2011

Nytt år, ny jobb.

Jeg skal snart begynne i ny jobb.
Faktisk så er det så snart at det bare er ei uke til. Jeg har gått ut oppsigelsestiden min og skal begynne på scratch om ei uke.

I tre år har jeg vært ansatt hos min arbeidsgiver Hillesland. Det har vært tre fantastiske år.

Etter mange år som nestleder med masse ansvar i Kiwi var jeg rett og slett lei av å hele tiden ha stålkontroll på alt. Så etter endt fødselspermisjon valgte jeg å nok en gang begynne på bunnen, i Hillesland - som lager og butikkmedarbeider.
Stillingen passet meg ypperlig. Jeg fikk jobbe med varemottak, litt logistikk og det jeg liker best av alt; service og kundebehandling. Det var utrolig deilig å slippe å tenke på andres arbeidsoppgaver, slippe å kontrollere at de andre gjør jobben sin og ikke minst så var og er det fantastisk deilig å gå hjem når klokka er fire.

Fri hver eneste helg bør også nevnes.

Etter ett års tid i stillingen min som butikk og lagermedarbeider hadde jeg lært utrolig mye, jeg hadde også etterhvert fått mer ansvar og flere arbeidsoppgaver. Selv om jeg i utgangspunktet var fornøyd, så er det ikke til å stikke under en stol at jeg liker å ha ansvar. Det driver meg på en annen måte enn om jeg skulle ”subbet” rundt med samme arbeidsoppgaver hele tiden. Jeg fikk noe å jobbe mot, resultater å vise til.
Jeg måtte etterhvert innse at stillingen jeg søkte på i utgangspunktet ikke var nok for meg og som den Løven jeg er så tiltrekkes jeg av et variabelt arbeidsmønster.
Enkelt sagt: Jeg kjeder meg lett, så da jeg ble tilbudt en ”forfremmelse” til noen dager i uka som uteselger takket jeg umiddelbart ja.
Jeg angret ikke ett sekund og da en av mine kolleger takket ja til ny jobb ble jeg tilbudt hans stilling som uteselger på heltid. Jeg takket nok en gang ja.

Det siste halvannet året har jeg da altså kjørt ut til bedrifter og møtt mennesker For en deilig jobb! Jeg kommer meg ut fra kontoret, ut i frisk luft og tidvis solskinn og jeg får gjøre det vi damer gjør best: snakke, preike, jatte, tatle, jabbe, sladre, kall det hva du vil. Vi liker det.

Mange jeg snakker med sier at det ikke er jobb for dem, de liker ikke å pushe salg på folk, kan ikke selge på den måten, har det ikke i seg, klarer ikke snakke med fremmede etc, etc.
La meg bare si en ting: Jeg har aldri før, i hele mitt liv hatt så god selvtillit som etter at jeg begynte med denne jobben.
Jeg treffer selvfølgelig masse nye mennesker, men viktigst av alt så handler det om å bygge et slags kjennskap til dette mennesket som bestiller varer. Om det er innkjøpere i store firmaer, eller resepsjonisten og kontordama i de mindre bedriftene så er de like viktige alle sammen. For skal du beholde en kunde så må de taes vare på og det er akkurat det som er min jobb! Og med fornøyde kunder kommer de gode tilbakemeldingene.

Du gidder vel ikke handle på den butikken der kassadama alltid er sur eller tar betalt for 4 poser mer enn du faktisk har?
Forhåpentlig vis så velger du det stedet hvor du føler deg velkommen, der du får hjelp når du trenger det og der de faktisk har den varen du er ute etter.
Det er ikke gøy å kjøre til fire forskjellige butikker på jakt etter en vare. Hvis dette er noe du liker så har du for mye fritid. Da kan du trygt få deg et par unger så får du noe nyttig å bruke tia til.

Nå har jeg altså sagt opp denne fantastiske jobben min og det er litt skummelt. Jeg skal begynne i ny jobb om ei uke. Fortsatt innen salg, men på en annen måte enn nå. Jeg skal få gleden av å gjøre noe jeg har hatt lyst til lenge; jeg skal bare selge noen få produkt. I utgangspunktet ett, men med nokko attåt så blir det litt mer enn en.
Jeg gleder meg ufattelig mye til utfordringene som venter meg. Men går for en strålende karriere i EasyUpdate AS.
Her kan du se hva jeg skal jobbe med: www.easyupdate.no

Wish me luck. <3

1 kommentar: